De geschiedenis van de auto

Oude Auto, Amerikaanse Auto, Vintage

De eerste auto werd in 1806 in Duitsland gebouwd. Het was een verbetering van het door paarden voortgetrokken voertuig, dat in de lage zinkstreek werd onderhouden. Landesmark was in 1902 de eerste auto-assemblagefabriek die de basis vormde voor de auto-industrie wereldwijd.

Vandaag de dag zijn auto’s niet meer weg te denken uit ons leven, met dagelijks zo’n zes miljoen auto’s in de Verenigde Staten.

Tegenwoordig worden auto’s ook verkocht via het wereldwijde dealernetwerk van Volkswagon. De verkoop groeide snel in het eerste decennium van de 21e eeuw tot de economische crisis in 2009. Vooral de 911-serie is populair.

De Kever was ‘s werelds eerste auto met een radio transmissie. Het was ook de eerste moderne auto met veel geavanceerde technologische functies.

BMW M1, de eerste BMW, was grotendeels gebouwd op de fosformotor van de oorlog. De motor was gebaseerd op het principe van een benzine-verbrandingsmotor met een brandstofinjectiesysteem.

De aanduiding van een voertuig als tweezitter, compact, prijsklasse of anderszins is afhankelijk van de grootte en het marktsegment. Doorgaans worden kleine auto’s compacte auto’s genoemd, middelgrote auto’s zijn de volgende grootte tot grote auto’s en grote auto’s worden directieauto’s genoemd.

De namen van autosegmenten bestaan uit I, K, M, N of Q. I staat voor een specifiek type subcompacte auto, terwijl K staat voor een specifieke reeks grote auto’s zoals de stationwagon. M en N worden om marketingredenen gebruikt.

Het Europese autosegment is groot en omvat: I (5+2), K (6-zitter), T (6-zitter), M (sedan), N (sedan), O (6+2), R (6-zitter), W (agressief).

Het Japanse autosegment omvat: I (3-deurs), T (4-deurs), M (dr sedan), N (s optioneel), O (4-deurs), R (6+2), W (agressief).

Het Afrikaanse autosegment omvat: I (2-deurs), T (4-deurs), M (dr sedan), N (s optioneel), O (2-deurs), R (5+2), W (agressief.)

Met het verstrijken van de tijd hebben vele autofabrikanten nieuwe fabrieken geopend in landen die hun oude glorie hebben herwonnen. In post-koloniale tijden waren de grootste lakeien de Duitsers, Rating, Daimler, en Walmuum. Hoewel de automarkt vandaag in de meeste landen voldoende geïntegreerd is dat stroomonderbrekingen tot het verleden behoren, is de basisbehoefte om te laden niet veranderd. Zolang de wegen dichtslibben, de financiering rond is en de vraag van de consument naar auto’s stijgt, zal er altijd een goede markt voor auto’s zijn.(van automobiles.com)

Oud is nieuw

Toen de alliantie Renault-Nissan werd aangekondigd, spraken veel mensen hun afkeer van Britse luxeauto’s uit. In het verleden waren importauto’s zwart, hadden ze een laag vermogen en werden de algemene prestaties als matig beschouwd. Zowel Franse als Britse luxewagens creëren echter een klasse apart met Jaguars, Brabhams, Dams, en zelfs Lamborghini’s die nu verkrijgbaar zijn.

Talrijke buitenlandse autofabrikanten doen hun intrede op de wereldmarkten. In de ontwikkelingslanden neemt het aanbod van middelgrote sedans en sport utility vehicles sterk toe. In Europa staat Mercedes-Benz op het punt een model op de markt te brengen dat kleiner en lichter is dan het huidige model, de ML. Verwacht wordt dat de prijs van dit soort voertuigen daardoor in de nabije toekomst zal dalen.

Sport Utility Voertuig

SUV’s worden beschouwd als de meest moderne auto. Ze zijn multifunctioneel en zeer nuttig in verschillende situaties. Gas wordt meestal gebruikt door gezinnen. Er zijn echter maar weinig SUV’s op de markt die op gas rijden. Soorten SUV’s kunnen worden gedownsized naar kleinere maten. Er is een toenemende tendens om SUV’s aan te passen aan de smaak van de kopers. De toegang tot internet heeft het gemakkelijker gemaakt om vraag en aanbod op elkaar af te stemmen. Dit geeft autofabrikanten de kans om hun auto’s af te stemmen op de beoogde consumenten. Het aankoopproces in de VS wordt ondanks de ontwikkeling van internet nog steeds als lastig beschouwd.

Veel auto-websites bieden nu informatie over de volgende generatie auto’s. Ze bieden zowel technische informatie als foto’s van het voertuig. Deze sites bieden ook vergelijkingstools om kopers te helpen een beter beeld te krijgen van hun opties. Kopers kunnen online winkelen voor de nieuwste automodellen en ze vinden het handiger dan het bezoeken van meerdere showrooms. Veel websites bieden ook waarde expert reviews over de nieuwste automodellen. Deze informatie is een grote hulp bij het maken van een betere beslissing. Samen met de foto’s geven de deskundigen echter ook belangrijk commentaar op de algemene prestaties van het voertuig. Als zowel de technische informatie als het commentaar van de expert overtuigend zijn, dan kan de klant overtuigd worden om het nieuwste model aan te schaffen. Carwrapping

Leave a Reply

Your email address will not be published.